Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk , 10 Ekim 1932 tarihinde Şile’ye gelmişlerdir. Kendileri Tahlisiye’de ağırlanmış, karayolu ile geldiği ilçemizden aynı gün Söğütlü yatı ile tekrar İstanbul’a dönmüşlerdir.
Ziyaretleri sırasında Kiremitli Sokak’tan istasyonumuza inen Atatürk’ün burada tahlisiyesinin önemine yakışır yeni bir yol yapılmasını emretmesi ile, bu yol kısa bir zamanda yapılmış ve hizmete girmiştir.